Manja slova Veća slova RSS
>

Uloga NVO u obrazovanju odraslih - publikacija (ENGL)

Datum objave: 13.12.2018 09:14 | Autor: Gordana Bošković

Ispis Štampaj stranicu


Godinama nevladine organizacije u Crnoj Gori realizuju različite aktivnosti namijenjene učenju odraslih, dajući na taj način značajan doprinos upotpunjavanju potrebnih znanja i vještina kojima se osigurava bolja zaštita interesa i prava građana i njihova adekvatna integracija u društvo.


Stoga, ova publikacija sadrži upravo podatke o nevladinim organizacijama koje nastoje pružiti građanima Crne Gore mogućnost za lični razvoj i usavršavanje kroz uključivanje u različite aktivnosti učenja.

Sa izradom publikacije započelo se u aprilu 2018. godine i na njenoj izradi učestvovali su predstavnici:Centra za stručno obrazovanje, Ministarstva prosvjete, Ministarstva sporta, Zavoda za zapošljavanje, Centra za razvoj nevladinih organizacija i NVO Juventasa.

Ova publikacija jedan je od rezultata projekta „EPALE Nacionalni servis podrške za Crnu Goru“, koji posredstvom Evropske unije, kroz ERASMUS+ program, realizuje Centar za stručno obrazovanje.

U ovoj publikaciji predstavljene su 32 nevladine organizacije, koje su popunile upitnik i dale opis svojih aktivnosti i načina rada u oblasti obrazovanja odraslih. Upitnik koji je pripremila radna grupa sačinjena od predstavnika vladinog i nevladinog sektora, upućen je preko Centra za razvoj nevladinih organizacija na 103 adrese registrovanih nevladinih organizacija u Crnoj Gori.

Oblasti djelovanja najvećeg broja nevladinih organizacija koje su popunile upitnike su: ljudska i manjinska prava i slobode, zaštita životne sredine, građanska demokratija, evropske integracije, razvoj ključnih kompetencija i sl. Najveći broj nevladinih organizaciji navodi da polaznike uključuju u program putem direktnog ili javnog poziva ciljnoj grupi, a za trenere se uglavnom angažuju domaći stručnjaci iz određene oblasti sa višegodišnjim radnim iskustvom .

Publikacija ima za cilj afirmisanje aktivnosti nevladinog sektora u oblasti obrazovanja odraslih, predstavljanje uloge nevladinih organizacija u ovoj oblasti i pružanje preporuka i smjernica za aktivno uključivanje nevladinih organizacija u jedinstven nacionalni sistem obrazovanja i učenja odraslih.

https://cdn5.fpfis.tech.ec.europa.eu/epale/cdn/farfuture/D9q0BPe_cHsKRiHz_dBcCor9U5-93kttttJ6QHHXCoI/mtime:1542285246/sites/epale/files/obrazovanje_odraslih_-_uloga_nvo_-_elektronska.pdf
-------------------
For years, non-governmental organizations in Montenegro have been implementing various activities for adult learning, thus contributing significantly to meeting the necessary knowledge and skills that ensure better protection of the interests and rights of citizens and their adequate integration into society. Therefore, this publication contains precisely the data on non-governmental organizations that seek to provide the citizens of Montenegro with the opportunity for personal development and improvement through inclusion in different learning activities.

The creation of the publication started in April 2018 and it was produced by the representatives of: the Centre for Vocational Education and Training, Ministry of Education, Ministry of Sports, Employment Agency, Centre for Development of Non-Governmental Organizations and NGO Juventas.

This publication is one of the results of project: “EPALE National Support Service for Montenegro”; implemented via ERASMUS+ programme by the Centre for Vocational Education and Training, with the support of the European Union.

This publication presents 32 non-governmental organizations which completed the questionnaire and described their activities and manner of work in the area of adult education. The questionnaire, drafted by a working group composed of the representative of governmental and non-governmental sector, was sent via the Centre for Development of Non-Governmental Organizations to 103 addresses of registered NGOs in Montenegro.

The areas of activity of majority NGOs which completed the questionnaire are the following: human and minority rights and freedoms, environmental protection, civil democracy, European integration, development of key competences, etc. The largest number of NGOs stated that they involve the trainees in the programme via direct or public call to a target group, while trainers are usually engaged national experts from certain field with multi-annual long experience.

The publication is aimed at the affirmation of the activities of non-governmental sector in the area of adult education, presentation of the role of NGOs in this area and the provision of recommendations and guidelines for active involvement of NGOs into a single system of adult education and learning.