Manja slova Veća slova RSS
>

ODRŽANA OBUKA ZA ČLANOVE RADNIH GRUPA KOJI ĆE UČESTVOVATI U IZRADI OBRAZOVNIH PROGRAMA TEHNIČAR HEMIJSKO-FARMACEUTSKIH PROCESA I ISPITIVANJA I OPERATER HEMIJSKIH PROCESA I ISPITIVANJA IZ SEKTORA RUDARSTVO, METALURGIJA, HEMIJSKA INDUSTRIJA

ODRŽANA OBUKA ZA ČLANOVE RADNIH GRUPA KOJI ĆE UČESTVOVATI U IZRADI OBRAZOVNIH PROGRAMA TEHNIČAR HEMIJSKO-FARMACEUTSKIH PROCESA I ISPITIVANJA I OPERATER HEMIJSKIH PROCESA I ISPITIVANJA IZ SEKTORA RUDARSTVO, METALURGIJA, HEMIJSKA INDUSTRIJA
Datum objave: 06.03.2019 10:14 | Autor: Jadranka Radunović

Ispis Štampaj stranicu


U okviru reforme srednjeg stručnog obrazovanja i izrade modularizovanih i kreditno vrednovanih obrazovnih programa, Centar za stručno obrazovanje je 26. februara i 05. marta 2019. godine, organizovao obuku članova Radnih grupa za pisanje dva obrazovna programa Tehničar hemijsko-farmaceutskih procesa i ispitivanja i Operater hemijskih procesa i ispitivanja iz sektora Rudarstvo, metalurgija, hemijska industrija

Obrazovni program Tehničar hemijsko-farmaceutskih procesa i ispitivanja radiće se na osnovu pet standarda zanimanja, odnosno pet standarda stručnih kvalifikacija: Tehničar industrijske hemijske tehnologije, Tehničar hemijskih ispitivanja, Tehničar industrijske farmaceutske tehnologije, Operater hemijskih tehnoloških procesa i Operater hemijskih ispitivanja. Obrazovni program Operater hemijskih procesa i ispitivanja radiće se na osnovu dva standarda zanimanja odnosno, dva standarda stručnih kvalifikacija: Operater hemijskih tehnoloških procesa i Operater hemijskih ispitivanja. Obuci za pisanje programa prisustvovalo je deset nastavnika iz JU Srednja stručna škola “Spasoje Raspopović” iz Podgorice, jedan predstavnih visokog obrazovanja sa Metalurško-tehnološkog fakulteta Univerziteta Crne Gore, kao i dva predstavnika privrede iz „Galenika“ Crna Gora d.o.o. Podgorica i „Hemko“ d.o.o. Podgorica.

Nastavnicima, profesorima i poslodavcima su predstavljeni propisi i procedure za razvoj kvalifikacija u stručnom obrazovanju, struktura standarda zanimanja, standarda stručnih kvalifikacija, standarda kvalifikacije nivoa obrazovanja i obrazovnog programa, ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, kao i način izrade nastavnog plana i obrazovnog programa (definisanje modula na osnovu standarda zanimanja i standarda stručne kvalifikacije, definisanje ishoda učenja prema Blumovoj taksonomiji, definisanje kriterijuma za dostizanje ishoda učenja korišćenjem odgovarajućih glagola prema Blumovoj taksonomiji, definisanje načina provjeravanja dostignutosti ishoda učenja, didaktičkih preporuka, literature, obaveznih načina ocjenjivanja ishoda učenja, prostornih i materijalnih uslova za izvođenje nastave, definisanje korelacije između modula, ključnih kompetencija, ispitnih kataloga za praktični, završni i stručni ispit, kao i definisanje ostalih tačaka koje su predviđene obrazovnim programom). Nakon uputstva koje su dobili, nastavnici su radili na definisanju i usaglašavanju nastavnog plana, definisanju ishoda učenja, kriterijuma i načina provjere dostignutosti ishoda učenja u modulima, po grupama, nakon čega su prezentovali i diskutovali svoj rad. Na kraju obuke, nastavnicima su podijeljeni konkretni zadaci i rokovi vezani za izradu obrazovnih programa.

Obuku su vodili savjetnici Odjeljenja za istraživanje i razvoj kvalifikacija u Centru za stručno obrazovanje.