Manja slova Veća slova RSS
>

ODRŽANE OBUKE ZA ČLANOVE RADNIH GRUPA KOJI ĆE UČESTVOVATI U IZRADI OBRAZOVNIH PROGRAMA IZ SEKTORA HUMANISTIKA I UMJETNOST

ODRŽANE OBUKE ZA ČLANOVE RADNIH GRUPA KOJI ĆE UČESTVOVATI U IZRADI OBRAZOVNIH PROGRAMA IZ SEKTORA HUMANISTIKA I UMJETNOST
Datum objave: 21.03.2019 09:36 | Autor: Jelena Knežević

Ispis Štampaj stranicu


Magdalena Jovanovic

U okviru reforme srednjeg stručnog obrazovanja i izrade modularizovanih i kreditno vrednovanih obrazovnih programa, Centar za stručno obrazovanje je 13. i 15. marta. 2019. godine, organizovao obuke članova Radnih grupa za izradu dva obrazovna programa Muzički izvođač i Muzički saradnik iz oblasti Muzičke umjetnosti.

Obrazovni program Muzički izvođač radiće se na osnovu 18 standarda zanimanja, odnosno 18 standarda stručnih kvalifikacija: Oboista, Flautista, Gitarista, Harfista, Harmonikaš, Hornista, Klarinetista, Klavirista, Kontrabasista, Fagotista, Perkusionista, Saksofonista, Solo pjevač, Trombonista, Trubač, Violinista, Violista i Violončelista. Obrazovni program Muzički saradnik radiće se na osnovu tri standarda zanimanja, odnosno tri standarda stručnih kvalifikacija: Muzički saradnik, Arhivar muzičke građe i Notograf.

Obukama za pisanje ovih obrazovnih programa je prisustvovalo 32 nastavnika iz pet srednjih muzičkih škola: JU Umjetnička škola za muziku i balet „Vasa Pavić“ Podgorica, JU Umjetnička škola osnovnog i srednjeg muzičkog obrazovanja za talente „Andre Navara“ Podgorica, JU Škola za osnovno i srednje muzičko obrazovanje „Dara Čokorilo“ Nikšić, JU Muzička škola, Tivat, JU Škola za osnovno i srednje muzičko obrazovanje „Vida Matjan“ Kotor u kojima se realizuju ovi obrazovni programi, dva predstavnika privrede iz KIC „Budo Tomović“ i Muzičkog centra Crne Gore i jedan predstavnik Ministarstva prosvjete.

Nastavnicima su predstavljeni propisi i procedure za razvoj kvalifikacija u stručnom obrazovanju, struktura standarda zanimanja, standarda stručnih kvalifikacija, standarda kvalifikacije nivoa obrazovanja i obrazovnog programa, ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, kao i način izrade nastavnog plana i obrazovnog programa (definisanje modula na osnovu standarda zanimanja i standarda stručne kvalifikacije, definisanje ishoda učenja prema Blumovoj taksonomiji, definisanje kriterijuma za dostizanje ishoda učenja korišćenjem odgovarajućih glagola prema Blumovoj taksonomiji, definisanje načina provjeravanja dostignutosti ishoda učenja, didaktičkih preporuka, literature, obaveznih načina ocjenjivanja ishoda učenja, prostornih i materijalnih uslova za izvođenje nastave, definisanje korelacije između modula, ključnih kompetencija, ispitnih kataloga za praktični, završni i stručni ispit, kao i definisanje ostalih tačaka koje su predviđene obrazovnim programom). Nakon uputstva koje su dobili, nastavnici su radili na definisanju i usaglašavanju nastavnog plana, definisanju ishoda učenja, kriterijuma i načina provjere dostignutosti ishoda učenja u modulima, po grupama, nakon čega su prezentovali i diskutovali svoj rad. Na kraju obuke, nastavnicima su podijeljeni konkretni zadaci i rokovi vezani za izradu obrazovnih programa.

Obuku je sproveo Dušan Bošković, samostalni savjetnik I u Odjeljenju za istraživanje i razvoj kvalifikacija, u Centru za stručno obrazovanje.