ОДРЖАНА ПАНЕЛ ДИСКУСИЈА „МОДУЛАРИЗАЦИЈА ПРОГРАМА ОБРАЗОВАЊА ОДРАСЛИХ И УСКЛАЂИВАЊЕ СА ПОТРЕБАМА РАЗВОЈА ТЕХНОЛОГИЈА И ТРЖИШТА“
ЈУ Средња стручна школа „Иван Ускоковић“ из Подгорице, у оквиру манифестације XВИИИ „Дани образовања и учења одраслих“, организовала је панел дискусију на тему: Модуларизација програма образовања одраслих и усклађивање са потребама развоја технологија и тржишта. Панел дискусија одржана је у просторијама организатора скупа, 18. октобра 2019. године. Догађају је присуствовало око десет представника институција, и то из: Средње стручне школе „Иван Ускоковић“, Завода за запошљавање, Завода за школство, Министарства просвјете и Центра за стручно образовање.
Панел је отворио директор школе, Жарко Боровинић, указујући на значај модуларизације образовних програма и програма образовања одраслих, потребе за већом флексибилношћу система образовања одраслих и указујући на важност укључивања Просвјетне инспекције у контролу рада лиценцираних организатора образовања одраслих.
Представница Центра за стручно образовање, Гордана Бошковић, представила је активности Центра за стручно образовање на плану модуларизације програма, законску регулативу у овој области и план будућих активности, указујући на нужне потребе измјене образовног система у погледу ефикасности и ефективности када је у питању његова веза са тржиштем рада.
У име Завода за школство на панелу је говорио Радован Поповић, стављајући фокус на потребе реаговања у погледу флексибилности и садржајне структуре формалног образовања, који се нужно одсликавају кроз систем образовања одраслих, посебно када је у питању задовољавање потреба тржишта рада.
Након излагања панелиста, учесници су позвани на дискусију која је резултирала низом закључака:
1. Образовање одраслих се мора експлицитно препознати Законом о буџету Црне Горе;
2. Формални систем образовања нужно мора прећи на модел који ће бити флексибилнији и бржи за промјене;
3. Образовање одраслих се не смије сводити на корективу формалног система образовања;
4. Црна Гора мора користити образовање одраслих као алат за смањење одлива становништва које се посебно очекује током 2020. када је најављено отварање иностраног тржишта рада и за наше грађане;
5. Институције образовног система морају брже и дјелотворније реаговати на потребе које произилазе из праксе;
6. Систем стицања националних стручних квалификација је сувише спор и не представља адекватан одговор нити подршку тржишту рада;
7. Доносиоци одлука морају имати у виду да расте тренд школовања младих за инострано тржиште, те стога морају креирати политике које ће младе задржати у Црној Гори.