Manja slova Veća slova RSS
>

ODRŽANA OBUKA ZA ČLANOVE RADNE GRUPE KOJI ĆE UČESTVOVATI U IZRADI OBRAZOVNIH PROGRAMA IZ SEKTORA GRAĐEVINARSTVO I UREĐENJE PROSTORA, PODSEKTORA UREĐENJE PROSTORA I GEODEZIJA

ODRŽANA OBUKA ZA ČLANOVE RADNE GRUPE KOJI ĆE UČESTVOVATI U IZRADI OBRAZOVNIH PROGRAMA IZ SEKTORA GRAĐEVINARSTVO I UREĐENJE PROSTORA, PODSEKTORA UREĐENJE PROSTORA I GEODEZIJA
Datum objave: 24.02.2020 14:11 | Autor: Marina Braletić

Ispis Štampaj stranicu


U okviru reforme srednjeg stručnog obrazovanja i izrade modularizovanih i kreditno vrednovanih obrazovnih programa, Centar za stručno obrazovanje je 26.12.2019. organizovao obuku članova radne grupe za izradu obrazovnog programa iz podsektora Geodezija i 18.02.2020. obuku članova radne grupe za izradu obrazovnog programa iz podsektora Uređenje prostora.

Obukama je prisustvovalo 29 nastavnika iz tri srednje škole u kojima se realizuju obrazovni programi iz ovih oblasti: JU Prva srednja škola Nikšić, JU Srednja građevinsko - geodetska škola "inž. Marko Radević" Podgorica, JU Srednja mješovita škola „Ivan Goran Kovačić“ Herceg Novi i predstavnici univerziteta i privrede.

Prisutnima su predstavljeni propisi i procedure za razvoj kvalifikacija u stručnom obrazovanju, struktura standarda zanimanja, standarda stručnih kvalifikacija, standarda kvalifikacije nivoa obrazovanja i obrazovnog programa, ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, kao i način izrade nastavnog plana i obrazovnog programa (definisanje modula na osnovu standarda zanimanja i standarda stručne kvalifikacije, definisanje ishoda učenja prema Blumovoj taksonomiji, definisanje kriterijuma za dostizanje ishoda učenja korišćenjem odgovarajućih glagola prema Blumovoj taksonomiji, definisanje načina provjeravanja dostignutosti ishoda učenja, didaktičkih preporuka, literature, obaveznih načina ocjenjivanja ishoda učenja, prostornih i materijalnih uslova za izvođenje nastave, definisanje korelacije između modula, ključnih kompetencija, ispitnih kataloga za praktični, završni i stručni ispit, kao i definisanje ostalih tačaka koje su predviđene obrazovnim programom). Nakon uputstva koje su dobili, prisutni su radili na definisanju i usaglašavanju nastavnog plana, definisanju ishoda učenja, kriterijuma i načina provjere dostignutosti ishoda učenja u modulima, po grupama, nakon čega su prezentovali i diskutovali svoj rad. Na kraju obuke su podijeljeni konkretni zadaci i rokovi vezani za izradu obrazovnih programa.

Obuku je sprovela Marina Braletić, samostalni savjetnik I u Centru za stručno obrazovanje.