Мања слова Већа слова РСС
>

ОДРЖАНА ОБУКА ЗА ЧЛАНОВЕ РАДНЕ ГРУПЕ КОЈИ ЋЕ УЧЕСТВОВАТИ У ИЗРАДИ ОБРАЗОВНИХ ПРОГРАМА ИЗ СЕКТОРА ГРАЂЕВИНАРСТВО И УРЕЂЕЊЕ ПРОСТОРА, ПОДСЕКТОРА УРЕЂЕЊЕ ПРОСТОРА И ГЕОДЕЗИЈА

ОДРЖАНА ОБУКА ЗА ЧЛАНОВЕ РАДНЕ ГРУПЕ КОЈИ ЋЕ УЧЕСТВОВАТИ У ИЗРАДИ ОБРАЗОВНИХ ПРОГРАМА ИЗ СЕКТОРА ГРАЂЕВИНАРСТВО И УРЕЂЕЊЕ ПРОСТОРА, ПОДСЕКТОРА УРЕЂЕЊЕ ПРОСТОРА И ГЕОДЕЗИЈА
Датум објаве: 24.02.2020 14:11 | Аутор: Марина Бралетић

Испис Штампај страницу


У оквиру реформе средњег стручног образовања и израде модуларизованих и кредитно вреднованих образовних програма, Центар за стручно образовање је 26.12.2019. организовао обуку чланова радне групе за израду образовног програма из подсектора Геодезија и 18.02.2020. обуку чланова радне групе за израду образовног програма из подсектора Уређење простора.

Обукама је присуствовало 29 наставника из три средње школе у којима се реализују образовни програми из ових области: ЈУ Прва средња школа Никшић, ЈУ Средња грађевинско - геодетска школа "инж. Марко Радевић" Подгорица, ЈУ Средња мјешовита школа „Иван Горан Ковачић“ Херцег Нови и представници универзитета и привреде.

Присутнима су представљени прописи и процедуре за развој квалификација у стручном образовању, структура стандарда занимања, стандарда стручних квалификација, стандарда квалификације нивоа образовања и образовног програма, кључне компетенције за цјеложивотно учење, као и начин израде наставног плана и образовног програма (дефинисање модула на основу стандарда занимања и стандарда стручне квалификације, дефинисање исхода учења према Блумовој таксономији, дефинисање критеријума за достизање исхода учења коришћењем одговарајућих глагола према Блумовој таксономији, дефинисање начина провјеравања достигнутости исхода учења, дидактичких препорука, литературе, обавезних начина оцјењивања исхода учења, просторних и материјалних услова за извођење наставе, дефинисање корелације између модула, кључних компетенција, испитних каталога за практични, завршни и стручни испит, као и дефинисање осталих тачака које су предвиђене образовним програмом). Након упутства које су добили, присутни су радили на дефинисању и усаглашавању наставног плана, дефинисању исхода учења, критеријума и начина провјере достигнутости исхода учења у модулима, по групама, након чега су презентовали и дискутовали свој рад. На крају обуке су подијељени конкретни задаци и рокови везани за израду образовних програма.

Обуку је спровела Марина Бралетић, самостални савјетник И у Центру за стручно образовање.