Manja slova Veća slova RSS
>

ODRŽANA OBUKA ZA ČLANOVE RADNE GRUPE KOJI ĆE UČESTVOVATI U IZRADI OBRAZOVNOG PROGRAMA FIZIOTERAPEUTSKI TEHNIČAR IZ SEKTORA ZDRAVSTVO I SOCIJALNA ZAŠTITA, PODSEKTORA ZDRAVSTVO

ODRŽANA OBUKA ZA ČLANOVE RADNE GRUPE KOJI ĆE UČESTVOVATI U IZRADI OBRAZOVNOG PROGRAMA FIZIOTERAPEUTSKI TEHNIČAR IZ SEKTORA ZDRAVSTVO I SOCIJALNA ZAŠTITA, PODSEKTORA ZDRAVSTVO
Datum objave: 24.02.2020 14:18 | Autor: Jelena Knežević

Ispis Štampaj stranicu


U okviru reforme srednjeg stručnog obrazovanja i izrade modularizovanih i kreditno vrednovanih obrazovnih programa, Centar za stručno obrazovanje je 19.02.2020. godine organizovao obuku članova radne grupe za izradu obrazovnog programa Fizioterapeutski tehničar iz oblasti Fizioterapije.

Obrazovni program Fizioterapeutski tehničar radiće se na osnovu dva standarda zanimanja, odnosno dva standarda stručnih kvalifikacija: Tehničar za hidro-peloido terapijske procedure i Tehničar za medicinsko-terapijske masaže.

Obuci za pisanje ovog obrazovnog programa je prisustvovalo 20 nastavnika iz tri srednje stručne škole: JU Stručna medicinska škola Podgorica, JU Srednja medicinska škola „Dr Branko Zogović“ Berane, JU Srednja mješovita škola „Ivan Goran Kovačić“ Herceg Novi i šest predstavnika privrede: dva predstavnika iz Kliničkog centra Crne Gore, dva predstavnika iz Instituta „Dr Simo Milošević“, jedan predstavnik JZU Dom zdravlja Podgorica i jedan predstavnik Komore fizioterapeuta Crne Gore.

Nastavnicima su predstavljeni propisi i procedure za razvoj kvalifikacija u stručnom obrazovanju, struktura standarda zanimanja, standarda stručnih kvalifikacija, standarda kvalifikacije nivoa obrazovanja i obrazovnog programa, ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, kao i način izrade nastavnog plana i obrazovnog programa (definisanje modula na osnovu standarda zanimanja i standarda stručne kvalifikacije, definisanje ishoda učenja prema Blumovoj taksonomiji, definisanje kriterijuma za dostizanje ishoda učenja korišćenjem odgovarajućih glagola prema Blumovoj taksonomiji, definisanje načina provjeravanja dostignutosti ishoda učenja, didaktičkih preporuka, literature, obaveznih načina ocjenjivanja ishoda učenja, prostornih i materijalnih uslova za izvođenje nastave, definisanje korelacije između modula, ključnih kompetencija, ispitnih kataloga za praktični, završni i stručni ispit, kao i definisanje ostalih tačaka koje su predviđene obrazovnim programom). Nakon uputstva koje su dobili, nastavnici su radili na definisanju i usaglašavanju nastavnog plana, definisanju ishoda učenja, kriterijuma i načina provjere dostignutosti ishoda učenja u modulima, po grupama, nakon čega su prezentovali i diskutovali svoj rad. Na kraju obuke, nastavnicima su podijeljeni konkretni zadaci i rokovi vezani za izradu obrazovnih programa.

Obuku je sprovela Jelena Knežević, samostalni savjetnik I u Centru za stručno obrazovanje.