Мања слова Већа слова РСС
>

ОДРЖАНА ОБУКА ЗА ЧЛАНОВЕ РАДНЕ ГРУПЕ КОЈИ ЋЕ УЧЕСТВОВАТИ У ИЗРАДИ ОБРАЗОВНОГ ПРОГРАМА ФИЗИОТЕРАПЕУТСКИ ТЕХНИЧАР ИЗ СЕКТОРА ЗДРАВСТВО И СОЦИЈАЛНА ЗАШТИТА, ПОДСЕКТОРА ЗДРАВСТВО

ОДРЖАНА ОБУКА ЗА ЧЛАНОВЕ РАДНЕ ГРУПЕ КОЈИ ЋЕ УЧЕСТВОВАТИ У ИЗРАДИ ОБРАЗОВНОГ ПРОГРАМА ФИЗИОТЕРАПЕУТСКИ ТЕХНИЧАР ИЗ СЕКТОРА ЗДРАВСТВО И СОЦИЈАЛНА ЗАШТИТА, ПОДСЕКТОРА ЗДРАВСТВО
Датум објаве: 24.02.2020 14:18 | Аутор: Јелена Кнежевић

Испис Штампај страницу


У оквиру реформе средњег стручног образовања и израде модуларизованих и кредитно вреднованих образовних програма, Центар за стручно образовање је 19.02.2020. године организовао обуку чланова радне групе за израду образовног програма Физиотерапеутски техничар из области Физиотерапије.

Образовни програм Физиотерапеутски техничар радиће се на основу два стандарда занимања, односно два стандарда стручних квалификација: Техничар за хидро-пелоидо терапијске процедуре и Техничар за медицинско-терапијске масаже.

Обуци за писање овог образовног програма је присуствовало 20 наставника из три средње стручне школе: ЈУ Стручна медицинска школа Подгорица, ЈУ Средња медицинска школа „Др Бранко Зоговић“ Беране, ЈУ Средња мјешовита школа „Иван Горан Ковачић“ Херцег Нови и шест представника привреде: два представника из Клиничког центра Црне Горе, два представника из Института „Др Симо Милошевић“, један представник ЈЗУ Дом здравља Подгорица и један представник Коморе физиотерапеута Црне Горе.

Наставницима су представљени прописи и процедуре за развој квалификација у стручном образовању, структура стандарда занимања, стандарда стручних квалификација, стандарда квалификације нивоа образовања и образовног програма, кључне компетенције за цјеложивотно учење, као и начин израде наставног плана и образовног програма (дефинисање модула на основу стандарда занимања и стандарда стручне квалификације, дефинисање исхода учења према Блумовој таксономији, дефинисање критеријума за достизање исхода учења коришћењем одговарајућих глагола према Блумовој таксономији, дефинисање начина провјеравања достигнутости исхода учења, дидактичких препорука, литературе, обавезних начина оцјењивања исхода учења, просторних и материјалних услова за извођење наставе, дефинисање корелације између модула, кључних компетенција, испитних каталога за практични, завршни и стручни испит, као и дефинисање осталих тачака које су предвиђене образовним програмом). Након упутства које су добили, наставници су радили на дефинисању и усаглашавању наставног плана, дефинисању исхода учења, критеријума и начина провјере достигнутости исхода учења у модулима, по групама, након чега су презентовали и дискутовали свој рад. На крају обуке, наставницима су подијељени конкретни задаци и рокови везани за израду образовних програма.

Обуку је спровела Јелена Кнежевић, самостални савјетник И у Центру за стручно образовање.