Manja slova Veća slova RSS
>

ODRŽANE OBUKE ZA ČLANOVE RADNIH GRUPA KOJI ĆE UČESTVOVATI U IZRADI OBRAZOVNIH PROGRAMA IZ SEKTORA, INŽENJERSTVO I PROIZVODNE TEHNOLOGIJE, PODSEKTORA MAŠINSTVO, ELEKTROTEHNIKA I MEHATRONIKA

ODRŽANE OBUKE ZA ČLANOVE RADNIH GRUPA KOJI ĆE UČESTVOVATI U IZRADI OBRAZOVNIH PROGRAMA IZ SEKTORA, INŽENJERSTVO I PROIZVODNE TEHNOLOGIJE, PODSEKTORA MAŠINSTVO, ELEKTROTEHNIKA I MEHATRONIKA
Datum objave: 25.02.2020 12:19 | Autor: Sandra Brkanović

Ispis Štampaj stranicu


Sandra Brkanović

U okviru reforme srednjeg stručnog obrazovanja i izrade modularizovanih i kreditno vrednovanih obrazovnih programa, Centar za stručno obrazovanje je 20. februara. 2020. godine, organizovao obuku članova radne grupe za izradu obrazovnih programa Tehničar automehatronike, Automehaničar i Autoelektričar.

Obuci za pisanje pomenutih obrazovnih programa je prisustvovalo 17 nastavnika iz sedam srednjih stručnih škola: JU Prva srednja stručna škola „Ivan Uskoković“, Podgorica, JU Srednja elektrotehnička škola „Vaso Aligrudić“, Podgorica, JU Prva srednja stručna škola, Nikšić, JU Srednja stručna škola, Nikšić, JU Srednja stručna škola, Bijelo Polje, JU Srednja stručna škola, Pljevlja i JU Srednja mješovita škola „Mladost“, Tivat.

Nastavnicima su predstavljeni propisi i procedure za razvoj kvalifikacija u stručnom obrazovanju, struktura standarda zanimanja, standarda stručnih kvalifikacija, standarda kvalifikacije nivoa obrazovanja i obrazovnog programa, ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, kao i način izrade nastavnog plana i obrazovnog programa (definisanje modula na osnovu standarda zanimanja i standarda stručne kvalifikacije, definisanje ishoda učenja prema Blumovoj taksonomiji, definisanje kriterijuma za dostizanje ishoda učenja korišćenjem odgovarajućih glagola prema Blumovoj taksonomiji, definisanje načina provjeravanja dostignutosti ishoda učenja, didaktičkih preporuka, literature, obaveznih načina ocjenjivanja ishoda učenja, prostornih i materijalnih uslova za izvođenje nastave, definisanje korelacije između modula, ključnih kompetencija, ispitnih kataloga za praktični, završni i stručni ispit, kao i definisanje ostalih tačaka koje su predviđene obrazovnim programom). Nakon uputstva koje su dobili, nastavnici su radili na definisanju i usaglašavanju nastavnog plana, definisanju ishoda učenja, kriterijuma i načina provjere dostignutosti ishoda učenja u modulima, po grupama, nakon čega su prezentovali i diskutovali svoj rad. Na kraju obuke, nastavnicima su podijeljeni konkretni zadaci i rokovi vezani za izradu obrazovnih programa.

Obuku je sprovela Sandra Brkanović, rukovodilac Odjeljenja za istraživanje i razvoj kvalifikacija, JU Centar za stručno obrazovanje, u saradnji sa kolegama Srđanom Obradovićem i Alenom Šabanovićem.