Мања слова Већа слова РСС
>

ОДРЖАНЕ ОБУКЕ ЗА ЧЛАНОВЕ РАДНИХ ГРУПА КОЈИ ЋЕ УЧЕСТВОВАТИ У ИЗРАДИ ОБРАЗОВНИХ ПРОГРАМА ИЗ СЕКТОРА, ИНЖЕЊЕРСТВО И ПРОИЗВОДНЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ, ПОДСЕКТОРА МАШИНСТВО, ЕЛЕКТРОТЕХНИКА И МЕХАТРОНИКА

ОДРЖАНЕ ОБУКЕ ЗА ЧЛАНОВЕ РАДНИХ ГРУПА КОЈИ ЋЕ УЧЕСТВОВАТИ У ИЗРАДИ ОБРАЗОВНИХ ПРОГРАМА ИЗ СЕКТОРА, ИНЖЕЊЕРСТВО И ПРОИЗВОДНЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ, ПОДСЕКТОРА МАШИНСТВО, ЕЛЕКТРОТЕХНИКА И МЕХАТРОНИКА
Датум објаве: 25.02.2020 12:19 | Аутор: Сандра Бркановић

Испис Штампај страницу


Сандра Бркановић

У оквиру реформе средњег стручног образовања и израде модуларизованих и кредитно вреднованих образовних програма, Центар за стручно образовање је 20. фебруара. 2020. године, организовао обуку чланова радне групе за израду образовних програма Техничар аутомехатронике, Аутомеханичар и Аутоелектричар.

Обуци за писање поменутих образовних програма је присуствовало 17 наставника из седам средњих стручних школа: ЈУ Прва средња стручна школа „Иван Ускоковић“, Подгорица, ЈУ Средња електротехничка школа „Васо Алигрудић“, Подгорица, ЈУ Прва средња стручна школа, Никшић, ЈУ Средња стручна школа, Никшић, ЈУ Средња стручна школа, Бијело Поље, ЈУ Средња стручна школа, Пљевља и ЈУ Средња мјешовита школа „Младост“, Тиват.

Наставницима су представљени прописи и процедуре за развој квалификација у стручном образовању, структура стандарда занимања, стандарда стручних квалификација, стандарда квалификације нивоа образовања и образовног програма, кључне компетенције за цјеложивотно учење, као и начин израде наставног плана и образовног програма (дефинисање модула на основу стандарда занимања и стандарда стручне квалификације, дефинисање исхода учења према Блумовој таксономији, дефинисање критеријума за достизање исхода учења коришћењем одговарајућих глагола према Блумовој таксономији, дефинисање начина провјеравања достигнутости исхода учења, дидактичких препорука, литературе, обавезних начина оцјењивања исхода учења, просторних и материјалних услова за извођење наставе, дефинисање корелације између модула, кључних компетенција, испитних каталога за практични, завршни и стручни испит, као и дефинисање осталих тачака које су предвиђене образовним програмом). Након упутства које су добили, наставници су радили на дефинисању и усаглашавању наставног плана, дефинисању исхода учења, критеријума и начина провјере достигнутости исхода учења у модулима, по групама, након чега су презентовали и дискутовали свој рад. На крају обуке, наставницима су подијељени конкретни задаци и рокови везани за израду образовних програма.

Обуку је спровела Сандра Бркановић, руководилац Одјељења за истраживање и развој квалификација, ЈУ Центар за стручно образовање, у сарадњи са колегама Срђаном Обрадовићем и Аленом Шабановићем.