Manja slova Veća slova RSS
>

ODRŽANA OBUKA ZA ČLANOVE RADNE GRUPE KOJI ĆE UČESTVOVATI U IZRADI OBRAZOVNOG PROGRAMA POSLASTIČAR IZ SEKTORA TRGOVINA, TURIZAM I UGOSTITELJSTVO, PODSEKTORA TURIZAM I UGOSTITELJSTVO

ODRŽANA OBUKA ZA ČLANOVE RADNE GRUPE KOJI ĆE UČESTVOVATI U IZRADI OBRAZOVNOG PROGRAMA POSLASTIČAR  IZ SEKTORA TRGOVINA, TURIZAM I UGOSTITELJSTVO, PODSEKTORA TURIZAM I UGOSTITELJSTVO
Datum objave: 25.02.2020 12:28 | Autor: Dušan Bošković

Ispis Štampaj stranicu


U okviru reforme srednjeg stručnog obrazovanja i izrade modularizovanih i kreditno vrednovanih obrazovnih programa, Centar za stručno obrazovanje je 24.02.2020. godine, organizovao obuku članova radne grupe za izradu obrazovnog programa Poslastičar iz oblasti Ugostiteljstva.

Obrazovni program Poslastičar radiće se na osnovu četiri standarda zanimanja, odnosno četiri standarda stručnih kvalifikacija: Poslastičar u ugostiteljstvu, Pomoćnik poslastičara u ugostiteljstvu, Konditor, Pomoćnik konditora.

Obuci za pisanje ovog obrazovnog programa je prisustvovalo pet nastavnika iz pet srednjih stručnih škola: JU Škola za srednje i više stručno obrazovanje „Sergije Stanić“ Podgorica, JU Srednja ekonomsko-ugostiteljska škola Nikšić, JU Srednja ekonomsko-ugostiteljska škola Bar, JU Prva srednja stručna škola Nikšić i JU Srednja stručna škola „Spasoje Raspopović“ Podgorica i dva predstavnika privrede: „Biškotin“ Herceg Novi i „Inpek“ a.d. Podgorica.

Nastavnicima su predstavljeni propisi i procedure za razvoj kvalifikacija u stručnom obrazovanju, struktura standarda zanimanja, standarda stručnih kvalifikacija, standarda kvalifikacije nivoa obrazovanja i obrazovnog programa, ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, kao i način izrade nastavnog plana i obrazovnog programa (definisanje modula na osnovu standarda zanimanja i standarda stručne kvalifikacije, definisanje ishoda učenja prema Blumovoj taksonomiji, definisanje kriterijuma za dostizanje ishoda učenja korišćenjem odgovarajućih glagola prema Blumovoj taksonomiji, definisanje načina provjeravanja dostignutosti ishoda učenja, didaktičkih preporuka, literature, obaveznih načina ocjenjivanja ishoda učenja, prostornih i materijalnih uslova za izvođenje nastave, definisanje korelacije između modula, ključnih kompetencija, ispitnih kataloga za praktični, završni i stručni ispit, kao i definisanje ostalih tačaka koje su predviđene obrazovnim programom). Nakon uputstva koje su dobili, nastavnici su radili na definisanju i usaglašavanju nastavnog plana, definisanju ishoda učenja, kriterijuma i načina provjere dostignutosti ishoda učenja u modulima, po grupama, nakon čega su prezentovali i diskutovali svoj rad. Na kraju obuke, nastavnicima su podijeljeni konkretni zadaci i rokovi vezani za izradu obrazovnih programa.

Obuku je sproveo Dušan Bošković, samostalni savjetnik I u Centru za stručno obrazovanje.