Мања слова Већа слова РСС
>

Одржана прес конференција „Унапређење образовних програма и услуга у циљу задовољавања потреба маргинализованих група“

Одржана прес конференција „Унапређење образовних програма и услуга у циљу задовољавања потреба маргинализованих група“
Датум објаве: 01.10.2020 09:19 | Аутор: Магдалена Јовановић

Испис Штампај страницу


Магдалена Јовановић


30. септембра у 11 часова, у Центру за стручно образовање одржана је прес конференција поводом пројекта „Унапређење образовних програма и услуга за маргинализоване групе“. Пројекат техничке помоц́и који је суфинансирала Европска Унија „Побољшање образовних програма и услуга у циљу задовољавања потреба маргинализованих група“ започео је у септембру 2019. године и наставља се до децембра 2020. Пружа подршку Влади Црне Горе у даљем унапређивању ефикасности образовних услуга које се пружају дјеци са посебним образовним потребама и дјеци који долазе из претежно ромског и египц́анског становништва ради њихове социјалне инклузије. Влада Црне Горе је у вези с тим уложила значајне напоре, често обухвац́ене у виду пројеката подржаних нпр. од ЕУ, УН, СЕ.

Са своје три компоненте овај пројекат се фокусира на:
• прилагођавање образовних стручних програма дјеци са посебним образовним потребама и дјеци из РЕ заједнице;
• побољшање капацитета особља у стручним школама ради примјене инклузивне образовне праксе у редовним стручним школама како би помогли овим ученицима да успјешно учествују у школовању. Превенција одустајања од школе, бављење ризичним понашањем попут раних бракова, просјачења итд. биц́е у фокусу пројекта. Такође се поклања посебна пажња раду са родитељима ових ученика. Пројекат ц́е такође пружити подршку ефикасном спровођењу Индивидуалних Транзиционих Планова ИИ (ИТП) који олакшавају прелазак из средњих стручних школа на тржиште рада;
• повец́ање ефикасности Информационог система Министарства просвјете у прикупљању, процесуирању и интерпретацији података о школском успјеху ученика са посебним образовним потребама.

Један од главних циљева пројекта „Унапређење образовних програма и услуга за маргинализоване групе“ је развој модуларизованих програма стручног образовања у складу са потребама ученика са посебним образовним потребама и ученика из заједница претежно насељених Ромима и Египц́анима (РЕ).

Ови модуларизовани програми стручног образовања који одговарају потребама ученика са посебним образовним потребама и ученика из Ромске и Египћанске популације пружиц́е могуц́ности ученицима који из различитих разлога не могу успјешно да заврше пуноправно стручно образовање које води до „дипломе“ да положе одређени број модула и самим тим постигну стручне квалификације другог или трец́ег нивоа. На крају успјешно обављеног образовног процеса у склопу поменутих квалификација ученицима се уручују сертификати, тако да могу да се укључе у тржиште рада и потраже посао, као и да га успјешно обављају.

Главни корисници овог пројекта су Министарство просвјете, Центар за стручно образовање, стручне школе које учествују у активностима обуке пројекта и породице ученика са посебним образовним потребама и из РЕ заједница.

Уз подршку Центра за стручно образовање и Министарства просвјете, пројекат је успио да прилагоди 45 модула у складу са потребама ученика из РЕ популације и ученика са посебним образовним потребама из 19 модуларизованих образовних програма. Избор професија заснован је на чињеницама да постоји потражња на тржишту рада и да циљне групе, а то су ученици са посебним образовним потребама и РЕ показују интересовање за ове професије.

Вец́ у септембру је више од 20 педагошких стручњака обучено у оквиру пројекта, уз подршку Центра за стручно образовање и Министарства просвјете у примјени модуларизованих образовних програма. Вец́ током текуц́е школске 2020/2021. прилагођени модули ц́е се спроводити у бројним стручним школама у Црној Гори, а након тога ц́е се обучити већи број наставника за даље увођење овог програма.

Више од 100 учесника прошло је обуку о инклузивним образовним праксама усмјереним посебно на дјецу са посебним образовним потребама и дјецу из заједница Рома и Египц́ана. Обучени стручњаци заузврат ц́е пренијети знања колегама како би се даље унаприједило стечено знање и повећала стручност ширег броја наставника. Очекује се да ц́е на овај начин више од 300 наставника проћи кроз обуку о инклузивним образовним праксама.

На прес конференцији су говорили: господин Душан Бошковић, савјетник у Одјељењу за истраживање и развој квалификација у Центру за стручно образовање, госпођа Ирена Богићевић, представница Пројекта и Тамара Милић, начелница дирекције за предшколско и инклузивно образовање у Министарству просвјете. Прес конференцији су присуствовали представници: медија, Центра за стручно образовање, Министарства просвјете и Пројекта.