Мања слова Већа слова РСС
>

Одржана завршна конференција ИПА пројекта “Побољшање образовних програма и услуга у циљу задовољавања потреба маргинализованих група”

Одржана завршна конференција ИПА пројекта “Побољшање образовних програма и услуга у циљу задовољавања потреба маргинализованих група”
Датум објаве: 27.11.2020 13:10 | Аутор: Срђан Обрадовић

Испис Штампај страницу


Срђан Обрадовић


Завршна конференција ИПА пројекта „Побољшање образовних програма и услуга у циљу задовољавања потреба маргинализованих група" одржана је 23. новембра 2020. године у хотелу „Калампер“ у Бару, и имала је за циљ презентацију кључних резултата и активности током 15 мјесеци трајања пројекта, уз акценат на вриједност и препоруке за наредне активности.
Конференцији су испред корисничких установа присуствовали Душко Рајковић и Срђан Обрадовић из Центра за стручно образовање, Тамара Милић и Марина Матијевић из Министарства просвјете, Татјана Анђелић и Рамиз Шахман из Министарства за људска и мањинска права, Анита Марић из Завода за школство, Елвис Бериша из НВО ,,Корачајте с нама’’ уз онлајн укључење Јадранке Милић из Делегације ЕУ Подгорица. Презентације пројектних активности су имали тим лидер Јурген Бекер и експерткиња за обуке Александра Радоман-Ковачевић, представници ИБФ Интернатионал Цонсултинг и ЕуроПартнер Цонсултинг Интенатионал.
Конференцију су могли онлајн пратити и представници медија и заинтересовани учесници, посредством Yоутубе канала.

Пројекат је реализован кроз три компоненте:

Компонента 1: Фокусира се на развој „Модула за стицање стручних квалификација“ тј. наставних планова и програма за стручне школе који одговарају потребама дјеце са посебним образовним потребама и дјеце из РЕ заједница;
Компонента 2: Реализација три обуке са фокусом на:
• примјену посебних наставних планова и програма за дјецу са посебним образовним потребама и дјецу из РЕ заједнице;
• стимулативно окружење за учење;
• ризична понашања са дјецом из РЕ заједнице и превенцију одустајања од школе;
Компонента 3: Унапређење базе података Министарства просвјете ради прикупљања података о ромским ученицима.

У склопу своје три компоненте Пројекат је био усмјерен на сљедеће активности:

• Прилагођавање образовних програма у средњем стручном образовању за стицање стручних квалификација у оквиру образовних програма, у циљу усклађивања са специфичним потребама дјеце са посебним образовним потребама и ромске и египћанске дјеце;
• Подршку даљем професионалном развоју запослених у средњим стручним школама у примјени инклузивних образовних пракси ради бољих постигнућа ученика. У уском фокусу Пројекта су превенција одустајања од школовања, указивање на ризична понашања попут раних бракова, просјачење, рада са родитељима као и ефикасној примјени индивидуалних транзиционих планова који ће ученицима омогућити лакши прелазак из средње школе на тржиште рада;
• Повећање ефикасности МЕИС система у прикупљању, процесуирању и инетрпретацији података о похађању наставе дјеце са посебним образовним потребама и ромске и египћанске дјеце.

Коначни резултати Пројекта:

• Припремљено 54 докумената под називом Модули за стицање стручних квалификација у оквиру образовних програма, у циљу прилагођавања потребама дјеце са посебним образовним потребама и дјеце и ромских заједница;
• Цоацхинг о ефикасној примјени индивидуалних транзиционих планова;
• Спроведене обуке за примјену модуларизованих наставних планова и програма који одговарају потребама ученика са посебним образовним потребама и ученика који долазе из заједница Рома и Египц́ана (РЕ);
• Спроведене обуке за успостављање инклузивног и стимулативног окружења за учење;
• Спроведене обуке о образовним приступима у циљу сузбијања ризичног понашања које доводи до напуштања школе;
• Унапријеђен информативни систем Министарства просвјете за пружање информација о ученицима из ромских заједница.