Мања слова Већа слова РСС
>

Одржана накнадна обука координатора и педагога/психолога за праћење имплементације модуларизованих образовних програма

Одржана накнадна обука координатора и педагога/психолога за праћење имплементације модуларизованих образовних програма
Датум објаве: 24.12.2021 09:42 | Аутор: Славица Јовановић

Испис Штампај страницу


Центар за стручно образовање је 20. децембра 2021. године, у просторијама Испитног центра, организовао једнодневну накнадну обуку координатора и педагога/психолога за праћење имплементације модуларизованих образовних програма у школској 2021/2022. години. Укупно је било 13 учесника обуке, од чега је било присутно 6 координатора и 7 педагога/психолога из средњих стручних и мјешовитих школа из више градова Црне Горе.

Присутне је на почетку одржавања обуке поздравила Сандра Бркановић, руководилац Одјељења за истраживање и развој квалификација у Центру за стручно образовање.

Присутним координаторима и педагозима/психолозима је у уводној презентацији, представљена структура образовних програма и процедуре за њихову израду. Кроз структуру образовног програма, посебан акценат је стављен на каријерне могућности које ученици имају приликом уписа образовног програма након основне школе, које стручне квалификације и квалификације нивоа образовања могу стећи при завршетку комплетног образовног програма или његовог дијела уколико се ради о ученицима са посебним образовним потребама, маргинализованим групама или ученицима који напуштају школовање. Кроз уводну презентацију је детаљно представљен значај имплементације образовних програма, као и концепт рада координатора у средњим стручним и мјешовитим школама кроз инструкције о раду координатора и вођење евиденције о планирању.

У оквиру презентације, Инструкције о раду координатора, наставници су упознати са обавезама и начином реализације активности за које су задужени. Координаторима је предложен начин организовања састанака са наставницима који реализују стручне модуле и наставницима општеобразовних предмета у модуларизованим образовним програмима, као и документација за вођење евиденције о планирању наставника.

У оквиру презентације о вођењу педагошке евиденције за модуларизоване образовне програме, педагозима/психолозима је представљен концепт организације рада педагога/психолога и начина вођења евиденције о планирању модуларизованих образовних програма. У оквиру презентације представљени су и предлози за формуларе који садрже основне податке о образовним програмима, модулима, исходима учења у оквиру модула, као и податке о наставницима и коодинаторима који реализују образовне програме. У складу са тим је представљен и позитивни примјер вођења педагошке евиденције у ЈУ Стручна медицинска школа у Подгорици кроз презентацију педагошкиње Адисе Балоте.

Након презентација о изради годишњег плана рада и плана реализације исхода учења, координатори су у току четири радионице (Прегледање задатог годишњег плана рада; Прегледање задатог плана реализације исхода учења; Евидентирање наставног часа за задати план реализације и распоред часова; Уписивање и извођење оцјена у одјељењској књизи) имали прилику да исправе недостатке у изради годишњих планова рада и планова реализације исхода учења, да евидентирају наставне часове и да попуне радни лист за оцењивање, на конкретним примјерима. Кроз дискусију и презентовање урађених вјежби, координатори су могли да отклоне поједине недоумице у вези са планирањем наставе, евидентирањем наставног часа и оцјењивањем исхода учења.

Презентације су током обуке представиле Сандра Бркановић, руководилац и Славица Јовановић, самостална савјетница у Одјељењу за истраживање и развој квалификација.